PATRIJARH PAVLE

PATRIJARH PAVLE

Danas je sahranjen patrijarh Pavle. Da li ono što čitamo u nastavku možemo uzeti kao poruku kršćanima o smislu vodstva jednog čovjeka?

http://www.kriz-zivota.com/zoom/4951/druga_strana_patrijarha_pavla/

 

ČUDNE IZJAVE, DRUŽENJE SA ZLOČINCIMA, NEOBIČAN POGREB
Druga strana patrijarha Pavla

 

 

Portal E-novine piše kako je pogreb patrijarha Pavla bio zapravo politički, a ne vjerski ispraćaj. Društvo za ugrožene narode optužilo patrijarha za prijateljevanje s ratnim zločincima.

 

Iako su ovih dana citirane kršćanske poruke pokojnog patrijarha Pavla, a lijepe riječi nisu nedostajale ni tijekom ispraćaja od prvog čovjeka Srpske pravoslavne crkve, neki mediji u regiji prenijeli su i drugu stranu medalju.

 

Popularni portal E-novine.com donio je niz citata patrijarha Pavla koji nisu toliko prihvatljivi ni kršćanski, a niz započinje izjavom patrijarha Pavla iz 1991. godine kada je u pismu lordu Carringtonu napisao: “Srbi ne mogu živjeti s Hrvatima ni u kakvoj državi. Ni u kakvoj Hrvatskoj“.Uz sve pozitivne kršćanske poruke koje su prenijeli brojni mediji, E-novine donose i one poruke koje se ne mogu nazivati kršćanskima. “Biti Srbin znači biti obavezno pravoslavac… Srbin ne može biti ateist… Srbin nekršten ne biva.” Ili druga izjava iz iste knjige Da nam budu jasnija neka pitanja naše vere: “Žene nisu poželjne u crkvi tijekom menstruacije, ali suvremena higijenska sredstva mogu efikasno spriječiti da se slučajnim istjecanjem krvi hram ne učini nečistim, kao i ublažiti zadah koji istjecanjem krvi nastaje. Smatram da s te strane nema smetni da žena za vrijeme mjesečnog pranja, uz potrebnu obazrivosti i poduzete higijenske mjere može dolaziti u crkvu, cjelivati ikone, primiti naforu i posvećenu vodicu, kao i sudjelovati u pojanju. Ali, pričestiti se u tom stanju, ili nekrštena krstiti se, ne bi mogla. No, u smrtnoj bolesti može se i pričestiti i krstiti.“

 

Sahrana patrijarha kao politički događajPortal E-novine osvrnuo se i na pogreb patrijarha Pavla. Autor Žarko Korać piše da se zapravo radilo o političkom, a ne vjerskom ispraćaju. “Žandari i gardisti oko kovčega trebali su simbolizirati da se radi o državnoj sahrani. Međutim, potpuno tuđi običaj, preuzet iz Rusije, da se kroz čitav grad nosi otvoren kovčeg, uveo je u Srbiju nešto potpuno pogansko. To je valjda učinjeno da bi više ljudi došlo na ispraćaj na ulice Beograda. Da se pokaže da je ovaj ispraćaj veći i od Brozovog, i od Đinđićevog, i od svakog mogućeg“, napisao je Korać.

Dodaje kako je država na taj način iznevjerila Ustav, a Srpska pravoslavna crkva primjer preminulog patrijarha, “koji popularnost nije stekao baveći se politikom, već dajući primjer stilom svog života“.

 

Patrijarh prijateljevao s ratnim zločincimaNa vijest o smrti patrijarha Pavla reagiralo je i Društvo za ugrožene narode (GfbV) te izrazilo žaljenje što je srpski patrijarh izmakao zemaljskoj pravdi zbog prijateljskih veza s dvojicom najvećih ratnih zločinaca Ratkom Mladićem i Radovanom Karadžićem.

“Patrijarh Pavle je održavao bliske prijateljske veze s dvojicom najvećih ratnih zločinaca bosanskih Srba, Ratkom Mladićem i Radovanom Karadžićem, u vrijeme kad su njih dvojica držali u zatočeništvu preko 200 tisuća bosanskih muslimana (Bošnjaka) i katolika u koncentracijskim i zatočeničkim logorima“, istaknuo je predsjednik Društva za ugrožene narode Tilman Zülch.

Dodao je kako je patrijarh Pavle više puta blagosiljao ratne zločince, a svoj je prilog genocidu u Bosni i Hercegovini kasnije zamaglio neobavezujućim mirovnim izjavama.

 

19.11.2009

Križ života (jg)

Komentiraj