Zanimljivosti iz svijeta!
Piše: Teolog, Moris Hoblaj
Švicarski žurnalist, autor i producent dokumentarnih filmova German Murer je vegetarijanac-vegan, koji se u jednom od svojih dokumentarnih filmova dotaknuo i crkvenih sakramenata, pa tako i pričesti. Njega interesira – može li i smije kao vjernik katolik ili pravoslavac vegeterijanac ići na pričest a da ne povrijedi svoj princip ne jedenja mesa, u ovom slučaju ljudskog?
Naime, poznato je da obje crkve, katolička i pravoslavna, svojim vjernicima naređuju vjerovati – pod prijetnjom isključenja ili slanjem u pakao – da u pričesti primaju, konzumiraju realno, pravo »Tijelo Kristovo“. Murer, u jednom svom dokumentarcu govori upravo o tom problemu, te navodi; „U trenutku kada je svećenik stajao pred mnom i rekao „Leib Christi – tijelo kristovo“ postalo mi je jasno da sam nedavno postao vegetarijanac i da sam odlučio nikada više ne jesti meso. Reagirao sam spontano i brzo i rekao svećeniku; Hvala, ja sam postao vegetarijanac i ne jedem mesa. Svećenik je bio zbunjen, no poštivao je moju odluku te me zaobišao i pričestio vjernika pokraj mene“.
Murer se prisjeća; „Za mene tek sada započinju istraživanja i razmišljanja o tom katoličkom/pravoslavnom otajstvu, odnosno o toj otajstvenoj, teološkoj, euharistiskoj konstrukciji koju mi ni sami teolozi a pogotovo svećenici nisu mogli s uvjerenjem objasniti“. Kaže, da je u svojim istraživanjima došao do zaključka kako protiv te crkvene dogme tj. apsolutne euharistijske istine ( naime o realnom tijelu Kristovom – pod simbolom hostije-kruha i vina), govori i samo učenje i život Isusa iz Nazareta, te njegovih Apostola i prvih kršćanskih zajednica.
Došao je do uvjerenja da su upravo vegetarijanci shvatili pravi smisao pete zapovjedi i Isusovih riječi; „Što učinite onim najmanjima, meni ste učinili“. Vegetarijanci svijesno ili nesvijesno poštuju ove Isusove riječi, time da ne ubijaju životinje i ne jedu njihove leševe, što se za razliku većine vjernika obiju crkava nikako ne može reći! Za Murera posljednja Isusova večera ima vrlo važnu i jaku poruku cijelom čovječanstvu, no, sigurno ne takvu da vjernici jedu njegovo tijelo i piju njegovu krv za spas svoje duše. Taj način teološkog razmišljanja, kaže Murer, piti krv i jesti meso životinjskih ili ljudskih žrtava za vrijeme bogoslužja za spas vlastite duše, nailazimo u ono vrijeme samo kod poganskih religija vremena. Stoga se pretpostavlja da su crkveni oci i teolozi, kod donošenja dogme o euharistiji, bili nadahnuti poganskim a ne Kristovim duhom!?