Pismo jedne majke ministru obrazovanja
Gospodine Mornar,
Želim Vam prijaviti svjesno kršenje zakona RH od strane OŠ Fran Franković na Drenovi, u Rijeci. U holu se, odmah nakon ulaska u ovu školu, nalazi križ. Koliko mi je poznato Ustav Republike Hrvatske propisuje da se u javnim državnim ustanovama smiju isticati samo državni simboli, i to zastava i grb. Molim Vas da se ovo nepoštovanje zakona odmah ispravi i da se ovaj vjerski simbol odmah ukloni.
Na žalost, suglasni ste s time da djecu treba učiti tome da vjeruju u natprirodne stvari, u laži; u suprotnom se tzv. vjeronauk ne bi predavao u školama ravnopravno sa drugim predmetima, odnosno sa istinom.
Kako mislite da će djete naučiti što je to laž a što istina, ako se u školama laž predaje ravnopravno sa istinom? Definicija vjere jeste da je to uvjerenje bez dokaza. Laž. Koliko je meni poznato djecu se treba učiti znanju i istini, a one se temelje na dokazivim činjenicama. Možda to niste znali, ali vjera i istina su obrnuto proporcionalne. Ukoliko netko ima dovoljno dokaza da opravda svoje uvjerenje u određenu tvrdnju, onda toj osobi ne treba vjera u tu tvrdnju. Istina je očita i dokaziva. Vjera je riječ koja se upotrebljava kada netko nema dovoljno dokaza da opravda svoje uvjerenje, ali usprkos tome i dalje vjeruje u svoje tvrdnje. Generalno, nečija religiozna uvjerenja ovise o okruženju u kojem mu se ono imputira (Japanci, Kinezi, Indijci, Papuanci, Europljani, Rusi, itd.,nemaju jednaku vjeru). Prema tome, religiozna vjerovanja jesu uvjetovana. ONA SE NE BAZIRAJU NA ISTINI.
Istinite tvrdnje o postanku svijeta, starosti planeta, evoluciji i sl. baziraju se na znanstvenim dokazima i nisu kulturno-tradicijski uvjetovane. Ako neki roditelji žele svoje djete učiti lažima, neka to čine izvan škole. Škola je institucija koja podupire istinu i znanje. Mnogi oblici osobnih poroka i javnog zla su potpomognuti lažima. Osobne izdaje, financijske prevare, vladina korupcija, čak ubojstva i genocidi, općenito iziskuju dodatni moralni defekt – spremnost da se laže. Laganjem oduzimamo drugima pravo na istinit pogled na svijet, i ono ne utiče samo na odluke koje oni donose nego i na odluke koje su sposobni donositi. Svaka laž je direktni napad na autonomiju onoga kome je laž upućena.
Djeca će, između ostalog, u školi naučiti da je osnovna jedinica duljine jedan metar. Naučiti će da je to fizikalna činjenica, da je ta duljina nepromjenjiva i može se provjeriti bilo gdje u Svemiru, jer je to duljina jednaka putu koje prevali svjetlost u vakumu u intervalu od 1/299 792.458 djela sekunde. Ovo mjerilo ne podliježe zubu vremena, društvenoj modi, mjestu, proticanju vremena ili nečijem osobnom uvjerenju, a uništiti ga može samo takva katastrofa koja bi zdrobila čitav naš planet. Zaključci koji su rezultat znanja su imperativ za napredak civilizacije i ljudske svijesti uopće; oni zaključci koji se temelje na vjeri (nepostojanju dokaza) mogu biti vrlo opasni za društvo. Talibani, npr. baziraju svoje uvjerenje zdravog i dobrog života na Kuranu, masakrirajući svakoga tko ne vjeruje u „njihovu istinu“. Katolička organizacija širom svijeta propagira kako kondomi ne štite od SIDE podržavajući tako širenje ove opake bolesti, držeći generacijama i generacijama najsiromašnije slojeve društva u klopci začaranog kruga siromaštva, deklamiraju kako je planet Zemlja star svega od 6000 – 10 000 godina, da možete preživjeti vlastitu smrt, da je planet Zemlja i sav život na njoj nastao u svega 6 dana, a budući da su jedan od glavnih naručitelja predmeta od slonove kosti doveli su do ruba istrebljenja jednog od najljepših sisavaca na planeti – slona.
Država Hrvatska je dopustila da ovakvu organizaciju kroz porez podupiru SVI građani, bez obzira na uvjerenja i znanost, a za uzvrat ova organizacija, koja se deklamira kao humana, nije dovoljno humana da kroz plaćanje poreza podupire građane koji sačinjavaju to društvo. Kako i bi kada joj u najvažnijoj dogmi, dogmi o nepogrešivosti pape piše: „Božansko je otkrivenje savršeno i stoga nije podložno stalnom i beskonačnom napretku kako bi bilo u skladu s napretkom ljudskog uma….Nitko ne smije prigrliti i propovijedati da je religija, za koju vjeruje da je istinita, vođena svjetlom uma. … Rimski papa ne može, i ne smije, usklađivati se ili se slagati, s napretkom, liberalizmom, i modernom civilizacijom“.
Gospodine Mornar, da li Vi mislite da je znanost, odnosno istina, stvar vjere? Djeca imaju pravo biti oslobođena laži i praznovjerja kako vlastitih roditelja, tako i društva. Ako niste znali postoje istraživanja koja dokazuju da djeca koja pohađaju vjeronauk ne razlikuju fikciju od zbilje (http://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1111/cogs.12138/abstract).Kako laži odraslih upućene djeci utječu na njih možete saznati od psihologa: http://www.sciencedaily.com/releases/2014/03/140319093802.htm.
Zapravo, postoje brojna istraživanja koja potvrđuju da religijska vjerovanja podkopavaju znanost i znanje, međutim, dvojim da ste ih svjesni, (a trebali bi ste ih biti svjesni). Republika Hrvatska je sekularna država, a Vi ste zaposlenik građana koji čine tu državu, možete li mi reći zašto svjesno kršite zakon RH i dopuštate da se u javnim, državnim školama vješaju drugi simboli, osim državnih? Ako niste toga bili svjesni, molim Vas da odmah popravite ovaj propust. Možete li Vi poštovati zakon, ili Vas moram moliti da ga poštujete?
„Profesori teologije ne bi smjeli imati mjesta u našoj instituciji. … Svećenici raznih vjerskih sekti…strahuju od napretka znanosti jednako kao što se vještice boje svitanja, te se mršte na fatalnog glasonošu koji objavljuje raspad prijevara od kojih oni žive“. (Thomas Jefferson)
Lijep pozdrav!
ODGOVOR MINISTARSTVA OBRAZOVANJA, ZNANOSTI I SPORTA
Poštovana,
s pozornošću smo pročitali Vaš podnesak kojem iznosite primjedbe vezane uz izborni nastavni predmet vjeronauk i isticanju kršćanskih simbola u školskoj ustanovi.
Ministarstvo znanosti, obrazovanja i sporta zahvaljuje na dostavljenim promišljanjima i Vašim prijedlozima te ujedno napominje kako su dana 19. prosinca 1996. godine Republika Hrvatska i Sveta Stolica potpisale međunarodni ugovor o suradnji na području odgoja i kulture (Ugovor između Svete Stolice i Republike Hrvatske o suradnji na području odgoja i kulture) koji je objavljen u Narodnim novinama, Međunarodni ugovori 02/97.
U članku 1. stavku 1. navedenog Ugovora propisano je kako će Republika Hrvatska jamčiti nastavu katoličkoga vjeronauka u svim javnim osnovnim i srednjim školama i u predškolskim ustanovama, kao obveznoga predmeta za one koji ga izaberu, pod istim uvjetima pod kojima se izvodi nastava ostalih obveznih predmeta.
Na temelju članka 2. Zakona o potvrđivanju ugovora između Svete Stolice i Republike Hrvatske o suradnji na području odgoja i kulture, Vlada Republike Hrvatske i Hrvatska biskupska konferencija zaključili su Ugovor o katoličkom vjeronauku u javnim školama i vjerskom odgoju u javnim predškolskim ustanovama kojim je člankom 1. propisano da je katolički vjeronauk u javnim osnovnim i srednjim školama obvezni predmet za one učenike koji ga izaberu, a da se o izboru katoličkog vjeronauka kao obveznog predmeta daje pisana izjava ravnatelju škole.
S tim u svezi, roditeljima je i punoljetnim učenicima omogućeno da izaberu vjeronauk pri upisu u školu na način da njihova odluka ne bude povod bilo kakvom obliku diskriminacije na području školskoga djelovanja, no ako bi roditelji i punoljetni učenici željeli promijeniti svoju odluku, dužni su o tome pismeno obavijestiti školu prije početka nove školske godine.
Izbor vjeronauka kao izbornog predmeta podrazumijeva prihvaćanje obveze pohađanja nastave vjeronauka tijekom nastavne godine, usvajanje nastavnih sadržaja definiranih Nastavnim planom i programom kao i sudjelovanje u različitim oblicima praćenja i provjeravanja postignuća.
Još jednom ističemo da je u konkretnom slučaju riječ o međunarodnom ugovoru te da je sve dok je tomu tako Ministarstvo dužno poštivati odredbe navedenog ugovora. Jednako tako, sukladno Ustavu Republike Hrvatske svaki roditelj ima pravo odlučivati o odgoju i obrazovanju svoga djeteta, kao i o uključivanju svoga djeteta u izbornu nastavu vjeronauka.
S poštovanjem,
Uprav za odgoj i obrazovanje
ODGOVOR MAJKE MINISTARSTVU OBRAZOVANJA:
Poštovani,
hvala na vašem obrazloženju, međutim niste mi odgovorili po kojem ugovoru i članku stoji da se križ može isticati u školskim ustanovama.
Kako ste i sami primjetili, u te škole idu djeca koja se nisu odlučila da prate vjeronauk. Njihov izbor nije isticanje križa u holu škole. Dakle, molim vas da mi napišete u kojem članku točno stoji da se križ treba isticati u školama?
Hvala i lijep pozdrav,
vjerovatno bi se trebao suzdrzavati od komentiranja ovakvih gluposti,ali je zalosno da majka jednog djeteta pise ovake gluposti.zbog ovakvih razmisljanja i pogleda na zivot zato jesmo tu gdje jesmo.i dopusteno nam je bez ikakvog prava da pisemo i govorimo svakojake gluposti i ne odgovaramo za to izgovoreno.a nemamo hrabrosti napisati tko je to i zasto ga smeta vjera i kriz.da mozda srusimo i crkve jer se nalaze na putu kada prolazimo i zaklanja nam pogled prema necemu.vama je natprirodno kad cujete u crkvi(u koju ocito ne ulazite)da ljubite i voli te sve ljude bez obzira na vjeru i nacionalnost,da su svi ljudi jednaki…braca i sestre.”natprirodno je i laz” da pomazemo nemocne i potrebite,da pomazemo ljudima u nevolji.dali je to istina ili fikcija,dali to znanost treba potvrditi?sta je to znanost,nauka koja treba utvrditi da Bog ne postoji.ili se bavi ipak nekim drugim stvarima koja trebaju pomoci obicnim ljudima kako da zive radosni i sretni sto postoje bez obzira na neke dokaze o necemu.Isus je rekao:ne cini nista sto nebi htio da tebi netko to cini….trebam vidjeti Isusa i neki dokaz da bi zivio te rijeci?ili otici u crkvu i cuti s oltara nedjeljom.e takve stvari su taj kriz i ta vjera,ljudske stvari,ne “natprirodne” kao sto govorite.vjera je ljudska,ovozemaljska i nema tu nikakve lazi.i moze vas smetati,kao i mene nesto,al zadrzite to u sebi jer ste smijesni i zalosni,al vjera nasa je iznad toga pa vam oprastamo.i to je nesto od vjere,oprostite da vam bude oprosteno…..lijep pozdrav
Sviđa mi seSviđa mi se
Zašto jednostavno taj križ ne zabijete u učionicu iz vjeronauka a ne u glavni hol!?!
Sviđa mi seSviđa mi se
Križu definitivno nije mjesto u školi. Vjera je osobna stvar pojedinca! Nemam ništa protiv križa, ali u obrazovnoj ustanovi koju pohađaju i djeca ateisti, i djeca drugih vjeroispovijesti imam!
Sviđa mi seSviđa mi se