U IME OBITELJI: ‘HRT mora biti nepristran. Munižabin Dnevnik je za kaznenu prijavu’

tportal.hr

Datum objave:
19.11.2013

‘Javna je televizija u službi interesa građana i javnosti koji je svojom pretplatnom i financiraju, stoga zabrinjava sužavanje i jednostrano prikazivanje referendumskog postupka i sudjelovanje HRT-a u službi aktualne vlasti, protivno Kodeksu dobre prakse za referendum koji je preporučila Venecijanska komisija Vijeća Europe i Pravilima o postupanju HRT-a tijekom referenduma. Primjetno je kako ni u jednom ‘referendumskom’ prilogu nije moguće uočiti bilo kakvu zastupljenost predstavljanja pozitivnog stajališta o referendumskom pitanju otkad je Hrvatski sabor raspisao referendum, a posebice se to odnosi na najgledanije informativne emisije’, kažu iz te inicijative.

Naglašavaju kako je dužnost je Programskog vijeća da zastupa i štiti interes javnosti provođenjem nadzora programa, a osobito da prati provedbu programskih načela i obveza utvrđenim Zakonom i Ugovorom između Hrvatske radiotelevizije i Vlade RH, a u slučaju njihova nepoštivanja, Programsko vijeće dužno je pisano upozoriti Ravnateljstvo HRT-a i glavne urednike na HRT-u, uz dostavu upozorenja Nadzornom odboru HRT-a.

Usto napominju kako pravila o postupanju HRT-a u slučaju referenduma definiraju osnovna načela: cjelovito posredovanje svih relevantnih, političkih i drugih informacija, ocjena i mišljenja, koja omogućuju javnosti da prema savjesti odluči o referendumskom pitanju.

Jedno od načela je i mogućnost jednake zastupljenosti stajališta o referendumskom pitanju te da nijedna zainteresirana strana ne smije imati povlašten položaj. HRT mora posebno voditi računa o tome da se načela uravnoteženosti, poštenja i nepristranosti poštuju u svim emisijama informativnog programa HRT-a, posebice u emisijama koje tematski nisu u izravnoj vezi s referendumom, ali bi mogle utjecati na raspoloženje glasača.

HRT u predstavljanju referendumskih aktivnosti u svojim programima jamči novinarsku neovisnost, profesionalnost i stručnost, dosljedno poštovanje novinarskog kodeksa te općeprihvaćena pravila te načela uravnoteženosti, poštenja i nepristranosti.

Inicijativa prilaže i nekoliko primjera kada se u informativnim emisijama HRT-a nisu poštivala ova pravila. Spominju i Dnevnik urednika Zorana Šprajca od 26. svibnja kada je spomenuo ‘homofobnu izmjenu ustava’.

Spominju i Dnevnik 3 od 14. studenog urednica Tatjane Munižabe i Inje Svetl. Kažu da je gotovo cijela emisija bila ‘posvećena obezvređivanju građanske inicijative’ i temeljila se na ‘navodnim izjavama Željke Markić da je samohrano roditeljstvo neprirodno’. Dodaju da Markić u svojoj izjavi ni izravno niti neizravno nije uvrijedila samohrane roditelje.

‘Opisana emisija Dnevnik 3 od 14. studenog 2013. konkretan je primjer grubog kršenja Pravila o postupanju HRT-a tijekom referenduma, a izjave voditeljice Tatjane Munižabe imaju sve elemente kaznenog djela klevete opisanog odredbom Članka 149. Kaznenog zakona i to njegovog kvalificiranog oblika’, kažu.

 

Komentiraj

Popunite niže tražene podatke ili kliknite na neku od ikona za prijavu:

WordPress.com Logo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš WordPress.com račun. Odjava /  Izmijeni )

Google photo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Google račun. Odjava /  Izmijeni )

Twitter picture

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Twitter račun. Odjava /  Izmijeni )

Facebook slika

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Facebook račun. Odjava /  Izmijeni )

Spajanje na %s