Majka Tereza je “proizvod dobrog PR-a”: Je li imidž humanitarke najobičniji mit?

Index.hr

Piše: B. La.
utorak, 5.3.2013. 11:04

Majka Tereza je "proizvod dobrog PR-a": Je li imidž humanitarke najobičniji mit?

Foto: Shutterstock

U NOVOJ studiji kanadskih akademika tvrdi se da je Majka Tereza proizvod dobrog PR-a, žena koja je bolesne i siromašne pronalazila smještaj u očajnim uvjetima iako je imala pristup bogatstvu.

The Times od India, izvještavajući o ovom kontroverznom eseju, prenose da je Majka Tereza pronalazila ljepotu u patnji nemoćnih te da je bila sklonija moliti se za sirotinju i bolesne nego pružati im praktičnu pomoć.

Gdje je nestao novac?

Istovremeno, Vatikan je vještim PR-om pokušao skrenuti pažnju s činjenice da su očito zanemarili njena sumnjiva financijska poslovanja i zaobišli pet godina dug period potreban za beatifikaciju.

Serge Larivee, jedan od istraživača sa sveučilišta u Montrealu, zapitao se: “Uzmemo li obzir opseg njenog djelovanja, netko bi se mogao zapitati gdje su nestali milijuna koji su bili namijenjeni najsiromašnijima”.

Studija pokazuje kako je časna sestra u trenutku smrti imala 517 misija u 100 zemalja, ali većina njenih pacijenata nije primalo adekvatnu zdravstvenu skrb, a velik dio njih ostavljen je da umre. Na stranici dodaju kako je Vatikan odlučio ignorirati upozorenja liječnika nakon što su ustvrdili da je Majka Tereza “uz pomoć čuda izliječila ženu koja je bolovala od tuberkuloze i imala ciste na jajnicima”.

Hitchens i Green

Naravno, njihov se rad jednim dijelom referira i na rad Christophera Hitchensa koji je dugo vremena tvrdio da je Majka Tereza najobičnija podvala. Međutim, Hitchens nije bio jedini, uz njemački časopis Stern, humanitarku je kritizirala i Meg Green u biografiji “Mother Teresa: A Biography”, ukazavši na velik niz slučajeva zanemarivanja u bolnicama koje je Majka Tereza otvorila u Calcutti.

Međutim, u obzir valja uzeti i činjenicu da je 1979. osvojila Nobelovu nagradu za mir, a na službenoj stranici ističu pozitivne aspekte njenog rada što nisu mogli zanemariti čak ni u studiji sa sveučilišta u Montrealu. Naime, mnogi su se složili da je njen najveći doprinos njeno naslijeđe i inspiracija koju je predstavljala generacijama budućih humanitaraca.

http://www.index.hr/black/clanak/majka-tereza-je-proizvod-dobrog-pra-je-li-imidz-humanitarke-najobicniji-mit/665781.aspx

Jedna misao o “Majka Tereza je “proizvod dobrog PR-a”: Je li imidž humanitarke najobičniji mit?

Odgovori na Sve je politika portal Otkaži odgovor

Popunite niže tražene podatke ili kliknite na neku od ikona za prijavu:

WordPress.com Logo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš WordPress.com račun. Odjava /  Izmijeni )

Google photo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Google račun. Odjava /  Izmijeni )

Twitter picture

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Twitter račun. Odjava /  Izmijeni )

Facebook slika

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Facebook račun. Odjava /  Izmijeni )

Spajanje na %s