KATOLICI, KRŠĆANI, POLITIKA I NOVOVJEKA INKVIZICIJA

U Metkoviću je održana tribina o katolicima u politici i njihovim htijenjima. Katolici se u kontekstu objavljenog označavaju i kršćanima, iako je kršćanin svatko tko se trudi sam učiniti nešto u svom životu, ali ga ne mora pri tom nužno netko zastupati za što će on kao katolik izdvajati sredstva namijenjena tom zastupanju. Po riječima predavača, katolici svojom pasivnošću daju prostora drugima, manje sposobnima, manje poštenima ili manje stručnima koji politiku vide kao plodan medij za ostvarenje osobnih interesa. Katolici ne vide politike kao plodno tlo za ostvarenje svojih interesa već majke Crkve.

Vidimo iz izlaganja da su katolici sposobniji, više pošteni i stručniji od ostalog naroda te se kao takvi trebaju posvetiti politici uz pokroviteljstvo majke Crkve. Apatija i beznađe razdire katoličanstvo, a nije jasno zbog čega se to događa, kada to stado vode stručni, sposobni i pošteni pastiri. Katolicizam treba sprovesti pod bilo koju cijenu kroz politiku u svakodnevni život čovjeka.

„Nije dovoljno zvati se katolikom, a onda podržavati zakone koji dokidaju sve što ima veze s katoličanstvom i zdravim razumom. U politici nisu dovoljni samo lijepo sročeni programi, važna je i vjerodostojnost osobe koja stoji iza tog programa. Političar vjernik mora znati spojiti vlastiti interes i opće dobro , a to je danas rijetkost u politici općenito“ – rekla je tijekom izlaganja Marijana Petir.

„Sljedeći izbori nova mogućnost da se dosadašnje nesnalaženje vjernika katolika u politici promjeni u korist njihovog snažnog i vjerodostojnog angažmana što su, kako je rekao, nebrojeno puta posljednjih godina zatražili i Papa Ivan Pavao II. i Papa Benedikt XVI. i hrvatski biskupi, u čemu bi trebala pomoći i predkampanja koju će od Vukovara do Konavala provoditi novi politički pokret Hrvatski rast. U tom novom političkom pokretu koji se bazira na kršćanskim vrijednostima građani će sami sastavljati liste što je veliki pomak u inače trulom hrvatskom izbornom sustavu koji je, po Relkoviću, uz veliki postotak građana koji ne izlaze na izbore  jedan od glavnih problema hrvatske demokracije.“

Još 2004.godine raspravljalo se u Europskim okvirima o „novovjekoj inkviziciji“. Katolici su zapostavljeni i Vatikan je energično uzvratio  upozorenjem jednog visoko pozicioniranog kardinala protiv “nove inkvizicije”. Ogorčeni talijanski katolički intelektualci opisali su anti-katolicizam kao anti-semitizam moderne sekularne Europe. Čista netolerancija je na djelu spram katolika koji bi htjeli spojiti „osobne interese“ i politiku Vatikana s politikom država, ali na način da se sekularizacija sprovodi parcijalno.

Na ovome svijetu, po katoličkim kriterijima, nemamo svi ista prava. Katolici su, po vlastitim izjavama, stručniji, pametniji, pošteniji, sposobniji (ne znamo za što su to sposobniji), te na koncu kao takvi – zapostavljeni. Možda bi trebali doista postati kršćanima pa im se to ne bi događalo. Ali dok ih teologijom vode Rimokatolički pastiri upitno je hoće li se to dogoditi. Kršćanstvo nije isto što i katolicizam. To je prva lekcija koju bi trebali naučiti.

Udruga građana za zaštitu ljudskih prava uzima si slobodu da objavi svaki komentar koji je na tragu rasvjetljavanja istine. Stavivši i razne linkove na našu stranicu ne znači da dijelimo i sve stavove objavljivanih autora, naprotiv, uvjereni smo kako takvim uređivačkim stavom otvaramo mogućnosti našim čitaocima da lakše donose vlastite prosudbe o istini. Oni koji mačem (čitaj: nasiljem) brane samo svoju istinu, uvijek su u povijesti ostavljali žrtve, svoje dio neke ideologije. Smatramo da je sloboda svijesti svakog pojedinca izuzetno važna i na tom tragu objavljivat ćemo i dalje bez cenzure sve ono što može dati doprinos istinskim, ne samo deklerativnim pravima ljudi u društvu.

Ideologije moćnih vjerskih institucija zaposjele su državne institucije, pojedine medije i novinare, vrtiće, škole. Posljedice su svakodnevno vidljive u svim društvima svijeta: netrpeljivosti, mržnje, ideološke borbe i ratovi. Interesi, samo interesi na svim razinama, te ponovo interesi, kao što je i razvidno iz komentiranih članaka.

___________________________________________________________________________

HR Svijet.net

Održana tribina “Kršćanin u politici” u Metkoviću (VIDEO)

Subota, 22 Siječanj 2011 01:47

U petak 14.01.2011 u GKS-a Metković održana je  tribina Kršćanin u politici na kojoj govorili saborska zastupnica HSS-a Marijana Petir i predsjednik Obiteljske stranke i inicijator pokreta Hrvatski rast Ivica Relković.

Gosti tribine upozorili su kako se kršćani trse ulaska u politiku čime ostavljaju slobodan prostor manje sposobnima, manje poštenima ili manje stručnima koji politiku vide kao plodan medij za ostvarenje osobnih interesa. Oba predavača složila su se kako je to posljedica općeprihvaćenog razmišljanja kako kršćaninu nije mjesto u politici, odnosno da kršćanin u politici ne može opstati što je prema njihovom mišljenju potpuno pogrešno. Takvi stavovi upravo odgovaraju onima kojima je vjera i kršćanstvo neprijatelj u postizanju nemoralnih ciljeva. No za apatiju i beznađe smo upravo mi sami kršćani odgovorni jer smo dužni poduzeti sve da svoje kršćanstvo sprovedemo i kroz politiku i svakodnevni život.

–  Nije dovoljno zvati se katolikom, a onda podržavati zakone koji dokidaju sve što ima veze s katoličanstvom i zdravim razumom. U politici nisu dovoljni samo lijepo sročeni programi, važna je i vjerodostojnost osobe koja stoji iza tog programa. Političar vjernik mora znati spojiti vlastiti interes i opće dobro, a to je danas rijetkost u politici općenito – rekla je tijekom izlaganja Marijana Petir.

U svom izlaganju Relković je rekao kako su već sljedeći izbori nova mogućnost da se dosadašnje nesnalaženje vjernika katolika u politici promjeni u korist njihovog snažnog i vjerodostojnog angažmana što su, kako je rekao, nebrojeno puta posljednjih godina zatražili i Papa Ivan Pavao II. i Papa Benedikt XVI. i hrvatski biskupi, u čemu bi trebala pomoći i predkampanja koju će od Vukovara do Konavala provoditi novi politički pokret Hrvatski rast. U tom novom političkom pokretu koji se bazira na kršćanskim vrijednostima građani će sami sastavljati liste što je veliki pomak u inače trulom hrvatskom izbornom sustavu koji je, po Relkoviću, uz veliki postotak građana koji ne izlaze na izbore  jedan od glavnih problema hrvatske demokracije.

Na tribini su se mogli čuti i drugi zanimljivi stavovi predavača o aktualnim pitanjima u hrvatskom društvu.

http://www.hrsvijet.net/index.php?option=com_content&view=article&id=11044:odrana-tribina-qkranin-u-politiciq-u-metkoviu-video&catid=40:duhovnost&Itemid=144

___________________________________________________________________________________

INDEX.hr

KATOLICI ZABRINUTI DA IM POBOŽNOST PRIJEČI VISOKE POSLOVE U EU

21.10.2004.

REVOLT Europarlamenta protiv novog povjerenika EU koji homoseksualnost naziva grijehom nagnao je katoličke vjernike da se pitaju je li njihova pobožnost toliko politički nekorektna da im priječi pristup visokim dužnostima.

Rocco Buttiglione, talijanski katolički konzervativac imenovan za budućeg povjerenika EU za pravosuđe, došao je pod udar kritika europske ljevice zbog diskvalificiranja homoseksulaca i svođenja uloge žene na rađanje djece i uživanje muževe zaštite.

Talijanski komunistički dnevnik “Il Manifesto” katolike poput njega naziva “teo-konzervativcima” (theo-cons), poigravajući se terminom “neo-konzervativci” uobičajenom za vodeće članove administracije predsjednika SAD Georgea W. Busha, još jednog gorljivog kršćanina.

Vatikan je energično uzvratio, upozorenjem jednog visoko pozicioniranog kardinala protiv “nove inkvizicije”.

Ogorčeni talijanski katolički intelektualci opisali su anti-katolicizam kao anti-semitizam moderne sekularne Europe.

“To je znak da kršćanski vjernici ne mogu aplicirati za određene poslove unutar EU”, rekao je irski katolički biskup Joseph Duffy iz Cloghera za “Irske nezavisne novine”, optužujući Buttiglioneove kritičare “za čistu netoleranciju”.

TEOLOGIJA ZAMJENJUJE IDEOLOGIJU

Odon Vallet, povjesničar religije na Sorbonnei, kaže da vjernici nisu isključeni iz politike u sekularnoj Europi. No govoriti o religiji postaje sve više faktorom razdvajanja, a povjerenici EU ne bi trebali propovijedati osobna gledišta.

“Velika rasprava nekada je bila ona ideološka – za ili protiv marksizma. No marskizam se urušio i teologija je zamjenila ideologiju”, kazao je Vallet za Reuters. Napomeno je kako je pred nadležnim odborom Europarlamenta za novog povjernika EU za promet potvrđen Francuz Jaques Barrot, također praktični katolik i čak bivši sjemeništarac, koji, međutim, sukladno francuskoj praksi, vjeru rijetko javno spominje. Ranije su katolički čelnici, kao što su utemeljitelji Unije Konrad Adeneuer i Robert Schuman ili bivši predsjednik Europske komisije Jacques Delors, bili skloni svoja vjerska uvjerenja pretvoriti u posebnu brigu za socijalno blagostanje i pravdu, no posljednjih godina konzervativni katolici ističu kontroverzniju sferu osobnog morala, ocjenjuje francuski povjesničar religije. “Tradicionalni katolici poput Buttiglionea misle da ne mogu razdvajati osobna uvjerenja od političkog djelovanja”, kazao je Vallet.

Daniel Cohn-Bendit, zastupnik Zelenih u Europarlamentu, kaže da ga je protivljenje Buttiglioneovoj kandidaturi naveo sukob između njegovih privatnih gladišta i javne dužnosti da štiti prava u EU naveo da se protiv njegovoj kanidaturi.

“On mora jasno pokazati da će se aktivno boriti protiv diskriminacije homoseksualaca. Ako on to vidi kao grijeh i toliko je zgrožen, kako će to činiti?”, pita se Cohn-Bandit.

MOLI ALI NE PROPOVIJEDAJ

Diljem Europe kršćanske crkve su u javnim raspravama postale samo jedan od glasova u mnoštvu, izgubivši nekadašnju mjerodavnost. U tradicionalnoj katoličkoj Španjolskoj vjera po sebi nije problem.

“No, ako političari daju neprikriveno religiozne izjave u kontekstu svojih političkih aktivnosti, poput Buttiglionea, dovode se u opasnost da budu ismijani i odbačeni”, kaže sociolog iz Madrida Juan Diez.

U Irskoj, gdje je Katolička crkva izgubila dosta od svog autoriteta u nizu seksualnih skandala devedesetih godina 20. stoljeća, političari izbjegavaju vjerska pitanja, a crkva uglavnom ostaje izvan politike, navodi Michael Marsh, s katedre političkih znanosti na dublinskom sveučilištu Trinity.

“U Njemačkoj bi danas bilo problematično za političara da se predstavi pobožnim kršćaninom onako kako to čini George W. Bush u SAD-u”, ocjenjuje Richard Hilmer iz instituta za ispitivanje javnog mnijenja Infratest.
Britanski premijer Tony Blair približio se Bushovom religioznim sklonostima nedavno pa ja završio u satiričkom magazinu “Private Eye” kao “vikar St. Albiona”. Mediji su nedavno spekulirali o mogućnosti da Blair iz Anglikanske crkve prijeđe u Katoličku, kojoj pripadaju njegova supruga Cherie i djeca.

Njegov švedski kolega Goran Persson, koji je svjedobno dvojio između poziva luteranskog pastora i političara, ne voli govoriti o religiji. “Uvijek kažem da ne znam vjerujem li ili ne, ali mislim da vjerujem”, izjavio je Persson prošle godine.

Kyell Magne Bondevik, predsjednik vlade susjedne Norveške koja nije u EU, luteranski je svećenik koji naglašava važnost morala u politici ali i drži korak sa svojim liberalnim društvom.

Član njegove vlade, ministar financija Per-Kristian Foss, prošle se godine vjenčao sa svojim homoseksualnim partnerom.

http://www.index.hr/vijesti/clanak/katolici-zabrinuti-da-im-poboznost-prijeci-visoke-poslove-u-eu/229712.aspx

Komentiraj

Popunite niže tražene podatke ili kliknite na neku od ikona za prijavu:

WordPress.com Logo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš WordPress.com račun. Odjava /  Izmijeni )

Google photo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Google račun. Odjava /  Izmijeni )

Twitter picture

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Twitter račun. Odjava /  Izmijeni )

Facebook slika

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Facebook račun. Odjava /  Izmijeni )

Spajanje na %s