NIJE LI NAM DOVOLJAN NAŠ UNUTARNJI BABILON?

Pitanja populizma, odluke za studij teologije ili postajanja svećenikom, koji i kakav Bog prebiva u Crkvama, pravoslavni ili katolički Bog – koliko pitanja, a odgovori – različiti. Ne prebiva li u današnjim glavama pastira različiti „BOG“ iako oni uče o jednom – jedinstvenom Ocu?

Kamo ide stado i nisu li svećenici obezglavili stado na putu povratka k Bogu? Religijski babilon ili babilonska crkva svih crkava – sukus je članaka koji objavljujemo u prilogu, a pitanje je: Što nam to sve treba? Nije li nam dovoljan naš osobni, unutarnji babilon bez vanjskog nereda u glavama pastira?

_________________________________________________

Tportal

PODJELE U DRUŠTVU

Biskupi opet istupaju: Populizam je opasan

Datum objave:
26.11.2010 22:09

Autor: tportal.hr/hina

Biskupi okupljeni na godišnjem zasjedanju Vijeća biskupskih konferencija zemalja EU-a (COMECE) u Bruxellesu izrazili su u petak zabrinutost i upozorili na populističke pokrete i tendencije u Europi

‘Populizam je složen problem na koji se, s jedne strane može gledati kao na reakciju ljudi na određene postupke, među inima, na postupke službene politike ili medija, a s druge strane, opasnost od populizma je u tome što poopćuje parcijalno i to onda postaje problematično. Društvo u današnjoj Europi mora se s tim suočiti jer je to u prvom redu društveno, a ne tipično crkveno pitanje, a Crkva je spremna u tome pomoći onoliko koliko je to u nadležnosti i u okviru njezina djelovanja”, izjavio je hrvatskim novinarima zagrebački nadbiskup, kardinal Josip Bozanić, koji je sudjelovao na zasjedanju.

Vezane vijesti

još vijesti na temu

U izjavi koju su biskupi prihvatili na kraju dvodnevnog zasjedanja kaže se da se fenomen populizma manifestira na različite načine, ‘od određenih oblika regionalizma do nacionalizma, a također i ekstremizma’ i da obuhvaća ‘politički spektar od ljevice do desnice. Ipak, postoje sličnosti: pojednostavljeno predstavljanje problema i rješenje, traženje žrtvenih jaraca, instrumentalizirana razlika između ‘nas’ i ‘njih’.

‘Mi kao kršćani duboko smo zabrinuti jer ta pojava teži podjeli društava i potkopava socijalnu koheziju i solidarnost, diskriminaciji najslabijih u društvu, pripadnika manjina koji su označeni kao žrtveni jarci te nudi iluziju jednostavnih rješenja za složene probleme’, navodi se u izjavi europskih biskupa.

‘Podsjećamo da je populizam u suprotnosti s europskom idejom, koja svoje korijene ima u pojmu solidarnosti. Žalimo što čak i neki kršćani podliježu kušnji da slijede te trendove. Populizam je doista nespojiv s univerzalnim pozivom Crkve’, dodaju biskupi.

Zabrinutost zbog populizma među kršćanima izrazio je i na konferenciji za novinare potpredsjednik COMECE-a, kardinal Reinhard Marx. On se pozvao na Bibliju, prema kojoj je ‘svaki čovjek slika živoga Boga, bio on siromah, imigrant ili homoseksualac’.

http://www.tportal.hr/vijesti/svijet/98501/Biskupi-opet-istupaju-Populizam-je-opasan.html

____________________________________________

Novinar.de
| 27. novembar 2010.
Protesti zbog poklanjanja crkve Srbima

Nekoliko desetina katolika, Austrijanaca i Poljaka, protestovalo je danas u centru Beča protiv odluke Bečke nadbiskupije da preda rimokatoličku crkvu Nojlerhenfeld Srpskoj pravoslavnoj crkvi.

+++

Katolički vernici koji i dalje žele da koriste tu crkvu okupili su se ispred bečke katedrale Štefansdom, i transparentima, plakatima i pevanjem crkvenih pesama izrazili nezadovoljstvo odlukom da se crkva Nojlerhenfeld pokloni srpskoj pravoslavnoj parohiji u Beču.

Demonstracije, propraćene velikim medijskim interesovanjem, organizovali su crkveni savet Nojlerhenfelda i poljska crkvena opština.

“Mi smo protiv poklanjanja naše crkve, jer imamo parohiju preko 250 godina i ja posećujem ovu crkvu preko četiri decenije”, rekao je suorganizator protesta Gerhard Grin, dodajući da mu nije jasno zašto se živa crkva poklanja ili prodaje.

Sveštenik katedrale Štefansdom Toni Faber nazvao je odluku Bečke nadbiskupije “znakom snažnog ekumenizma”.
Zašto Srbima poklanjaju crkvu?

Faber je rekao da se nada da srpska braća i sestre neće biti obeshrabljeni protestom, jer to ne predstavlja verski rat već samo ispoljavanje neslaganja katolika iz Nojlerhenfelda.

Crkveni savet Nojlerhenfelda nije pristao na odluku nadbiskupije i negira da da je ikada doneo odluku o spajanju sa drugom crkvom u ovom delu Beča.

“Crkveni savet nije ni u jednom trenutku pristao na odluku nadbiskupije. Šta više, mi smo naše neslaganje sa odlukom o zatvaranju jedne žive crkve preneli kardinalu”, rekao je član crkvenog saveta Karl Vormastek, i dodao da crkva postoji 250 godina i ima mnogo vernika, kao i da je to najživlja crkva u ovom delu Beča, jer nedeljom mise posećuje preko 750 ljudi.

“Što se tiče SPC, čestitam na veoma fer odnosu”, dodao je Vormastek, navodeći da je crkveni savet prikupio preko 1.000 potpisa protiv odluke nadbiskupije i najavio da će protesti biti nastavljeni.

Međutim, i pored protesta Bečka nadbiskupija ne odustaje da crkvu pokloni SPC. Poljski vernici, ipak, neće biti proterani, već će parohija nastaviti da postoji, iako će njen sveštenik ubuduće služiti u susednoj crkvi. Poljaci sebe predstavljaju kao “žrtveno jagnje” u celom slučaju, a nastali sukob se u medijima opisuje kao “verski rat” koji je izbio zbog odluke nadbiskupije.

SPC u Beču nije želela da komentariše proteste Poljaka, ističući da im je sagovornik Bečka nadbiskupija i da ne žele da se mešaju u ovaj spor.

27. 11. 2010. 17:14h izmena vesti 21:22h | Z. Mirković – Vesti | foto: Z. Mirković

izvor: VESTI

http://www.novinar.de/2010/11/27/protesti-zbog-poklanjanja-crkve-srbima.html

___________________________________________________

Nacional.hr

28.11.2010. / 09:02

Autor: Deutsche Welle

Protestanti se ne brinu: Tko danas želi postati svećenik?

Nekad je biti župnik odmah značilo imati ugled i utjecaj u društvu. Danas je to drukčije, jer u Njemačkoj čak niti to ne garantira doživotno radno mjesto. Ipak, protestanti se barem ne moraju brinuti za – naraštaj

Protestantska crkva nema problema s privlačenjem novih svećenikaZa razliku od katoličkih, protestantskim župnicima je “lakše”: od njih se ne traži da čitav život posvete samo Bogu nego smiju imati i svoje obitelji. Ali kod njih je problem što se župnici biraju – a župa i vjernika ima sve manje. To pogađa obje velike kršćanske crkve u ovoj zemlji i to znači i sve manje novca u blagajnama crkava. Kod protestanata to znači da se oni koji završe teologiju moraju pomučiti da bi pronašli župu koja ih želi za pastora. Usprkos tome – i usprkos vrlo teškom studiju – studenata na protestantskim sveučilištima ne nedostaje.

Hebrejski, starogrčki, latinski…

Tako je to i na Visokoj crkvenoj školi u Wuppertalu. Henriette Rerich je oduvijek željela postati pastorica u nekoj župi i zbog toga joj nije teško niti proučavati Bibliju u izvornom tekstu na hebrejskom. “Morala sam još polagati sva tri jezika – latinski, starogrčki i hebrejski. To sam položila ovog ljeta i uvijek sam slušala kako se ovdje mogu dobro naučiti ti jezici. Tu su mali razredi, mogu se lako formirati grupe za učenje s nekoliko studenata i tako to bolje funkcionira.”

Dobri su i profesori, a za savjet se mogu pitati i docenti ili starije kolege. Zato ova crkvena škola u Wuppertalu i broji 200 studenata. Njih sedamdesetak živi na području crkve koja se prostire na brdu povrh grada – zato tamošnji stanovnici tu školu često zovu “Sveto brdo”. Svi oni dolaze kako bi jednog dana preuzeli odgovornost za neku crkvenu zajednicu, ali to više nipošto nije lako. Toga je svjestan i Alexander Ernst: “Crkva trenutno ima mnogo više završenih teologa nego što ima novca da ih plaća. To znači da se završeni studenti moraju kandidirati u izbornom postupku kako bi možda bili izabrani za pastora.”

“Moramo sići s brda”

Studentima je jasno da moraju biti sretni da dobiju župu bilo gdje u Njemačkoj – ili čak negdje u inozemstvu. Sve to ne plaši Henriette Rerich: “Najviše me zanima pričati ljudima o vjeri, naći negdje zajednicu gdje to mogu činiti. Tu se mnogo radi s ljudima i to je, čini mi se, moj glavni motiv.”

Da bi postigla svoj cilj, Henriette mora šest godina studirati teologiju. Na tom studiju još nema bachelora i mastera, ali ima mnogo ispita koje treba položiti. Usprkos zadaćama, studenti imaju još mnogo slobodnog vremena, smatra Eril Ju Jang. On je došao u Wuppertal iz Koreje i tu želi završiti svoj doktorat. “Mi već imamo studijski dio bachelora i mastera i tamo se mora učiti kao na traci. Ja sam želio imati više slobode u izboru predmeta i zato sam došao u Njemačku. Tu mogu učiti što želim i to je dobro.”

“Sveto brdo” je mjesto za učenje gdje svatko poznaje svakoga. Ali mnogi studenti znaju da će se, prije ili kasnije, morati spustiti s tog brda na kojem je crkvena škola u “pravi” život. Eril će nazad u Koreju, a Henriette razmišlja o nekom drugom sveučilištu: “Mislim da je dobro da se siđe s ‘brda’ i pođe na neko veliko sveučilište i tamo upoznaju i drugi fakulteti i druga područja – jednostavno, neka druga perspektiva. Ovdje je često sve po starom. Znamo da svatko nekako pripada crkvi, ali u stvarnosti to nije svugdje tako.”

http://www.nacional.hr/clanak/96491/protestanti-se-ne-brinu-tko-danas-zeli-postati-svecenik

_________________________________________________________

Jutarnji list

ISPOVIJEST ATEISTIČKOG SVEĆENIKA

‘Više ne vjerujem u Boga. Da nemam dugove, davno bih dao otkaz u Crkvi’

Autor: Tanja Rudež

Objavljeno: 28.11.2010.

Nisam planirao postati ateist. Nisam čak niti želio postati ateist. Jednostavno nisam imao izbora ako sam želio biti pošten prema sebi – priznao je Jack (50). Njegovo priznanje ne bi bilo nimalo šokantno da Jack nije svećenik Južnjačkih baptista, najveće baptističke denominacije koja u Americi ima 16 milijuna sljedbenika. Kao dječak, Jack nije poznavao temeljne postavke kršćanstva niti je o Božiću razmišljao kao o kršćanskom blagdanu. U crkvu je počeo ići u gimnaziji, i to na nagovor kolege.

Treba platiti kredit

– Privukao me govor ljubavi. Rekao sam sebi: O.K. Idem prema tome. Želim to istražiti – prisjetio se Jack koji je zatim stekao diplomu iz religije na liberalnom baptističkom koledžu te poslije magistrirao crkvenu glazbu. Putujući s kazališnom skupinom diljem SAD-a, upoznao je svoju buduću suprugu, vrlo gorljivu kršćanku. Vjenčali su se i Jack je postao baptistički svećenik. On i njegova žena bili su vrlo snažno uključeni u crkveni život. No, prije deset godina Jack je odlučio vrlo pažljivo iščitati Bibliju kako bi još više učvrstio svoju vjeru. Međutim, to je imalo sasvim suprotan učinak.

– Zanimanje za kršćanstvo dovelo me do točke da ne vjerujem u Boga… Upravo sam te jeseni počeo sebi naglas govoriti: Ja više ne vjerujem u Boga – objasnio je Jack koji već dugo razmišlja o tome da napusti Crkvu ako nađe način kako će izdržavati obitelj i otplatiti dugove. – Kada bi mi netko rekao: ‘Evo, ovdje je 200.000 dolara’, dao bih otkaz ovaj tjedan – ispričao je Jack dr. Lindi LaScoli, psihoterapeutkinji, socijalnoj radnici i donedavnoj vjernici.

Jack je jedan od pet američkih protestantskih propovjednika koji su postali nevjernici i pristali su sudjelovati u pilot-istraživanju o svećenicima ateistima objavljeno u časopisu Evolutionary Psychology i na webu Washington Posta . Istraživanje je pokrenuo Daniel Dennett (68), profesor filozofije na sveučilištu Tufts i autor 13 knjiga. Dennett je i jedan od najeksponiranijih svjetskih ateista te autor bestselera “Kraj čarolije” u kojemu religiju tretira kao prirodnu pojavu koja je nastala kao rezultat evolucije ljudskog mozga.

http://www.jutarnji.hr/svecenici-ateisti—vise-ne-vjerujem-u-boga–da-nemam-dugove–davno-bih-dao-otkaz-u-crkvi-/907297/

________________________________________________________

Slobodna Dalmacija

28.11.2010. | 09:00

Hrvatski teolozi, ekonomisti i sindikalisti: Ajmo i mi za Marijin blagdan, 8. prosinca, zatvoriti vrata šoping centara!

Visoki predstavnici Katoličke crkve u Austriji i organizacije kao ‘Savez za nedjelju’ apelirali su trgovačkim centrima da u srijedu, 8. prosinca, na blagdan bezgrešnog začeća Blažene Djevice Marije, zatvore vrata – i polučili uspjeh!

Motu ‘da se blagdan ne potroši u trošenju’ odazvali su se trgovački lanci ‘Billa’ i ‘bauMax’. Tako će ova dva prodajna centra zatvoriti vrata svojih trgovina na taj marijanski blagdan jer žele svojim djelatnicima i suradnicima ‘slobodnim danom zahvaliti za suradnju i darovati ono najvrednije – mir i vrijeme za njih same, njihovu djecu, obitelji i prijatelje’, prenosi Informativna katolička agencija njihovo zajedničko priopćenje.

Još nemaju uputa

Ujedno, ‘Billa’ je i prije tri godine prvi put zatvorila svoje prodavaonice 8. prosinca, te tako potaknula i raspravu o održavanju zajedničkoga neradnog dana, a ove godine pridružio joj se i ‘bauMax’.

Iz hrvatske podružnice ‘Bille’ doznajemo kako za sada nisu primili nikakav apel po tom pitanju od strane Crkve, te 8. prosinca rade najnormalnije, napominjući kako poštuju blagdane u Hrvatskoj. Ako bi dobili takav apel, proslijedili bi nadležnima službeni dopis, te se konzultirali s koncernom.

Teolog dr. sc. Petar Tomašić, koji je specijalizirao moralnu teologiju na Papinskom sveučilištu Gregorijana u Rimu te obranio disertaciju naslova “Nezaposlenost u tranzicijskoj Hrvatskoj pod socijalno-etičkim vidom”, na upit da prokomentira pitanje neradnog dana kazao je:

– To je dobra odluka i na tragu borbe za prava zaposlenih u velikim trgovačkim centrima kao i borbe za neradnu nedjelju. U prvom redu za žene, koje imaju vrlo malo slobodnih dana, govori nam Tomašić, te na upit što kazati kritičarima koji će argumentirati kako se gospodarstvo sada nalazi u krizi i kako nije opravdan još jedan neradni dan, odgovorio je:

-Trgovina ne mora biti otvorena svaki dan i tako nije nužno da bude otvorena nedjeljom i blagdanima, a ako se gleda samo zarada, onda postoje brojni razlozi da ni jedan dan ne bude neradni. Isto tako nikad neće biti idealno vrijeme, a taj jedan dan neće spasiti gospodarstvenike od krize, koja je rezultat prevelikog apetita za ekonomskom dobiti. Takav apel ima smisla jer su to relativno slabo plaćeni poslovi, a radnicima bi puno značilo biti s obitelji jedan dan više, kazao je Tomašić.

Poznati ekonomist Branimir Lokin mišljenja je kako bi se proglašenje 8. prosinca kao neradnog dana u najgorem slučaju odrazilo neutralno na gospodarstvo u Hrvatskoj, pa čak da bi bilo i pozitivno za ekonomiju!

– Po mome mišljenju bi to mogli uvesti. Budući da trgovina po definiciji ne stvara vrijednost, onda bi bilo dobro za ljude u trgovini da taj dan ne rade, da Božji dan blaguju. Da trgovinama taj dan padne prodaja nije toliko bitno za hrvatsko gospodarstvo, jer je riječ o uvoznoj robi i mi tu nemamo nekih gubitaka, govori nam Lokin, dodavši kako bi oni koji pak rade u proizvodnim pogonima na neki način nastavili s proizvodnjom, možda zamjenom smjena ili nečim sličnim. Do zaključenja broja nismo uspjeli doći do komentara Hrvatske biskupske konferencije te odgovora namjeravaju li i hrvatski biskupi pozvati trgovačke centre na proglašenje 8. prosinca neradnim danom.

SAŠA HORVAT

Vjerski blagdani – neradni dani

•• Nova godina, 1. siječnja •• Sveta tri kralja, 6. siječnja •• Uskrs, nedjelja, 4. travnja 2010. •• Uskrsni ponedjeljak, dan nakon Uskrsa, svake godine •• Praznik rada, 1. svibnja, svake godine •• Tijelovo, 3. lipnja 2010. •• Velika Gospa, 15. kolovoza, svake godine •• Svi sveti, 1. studenoga, svake godine •• Božićni blagdani, 25. i 26. prosinca, svake godine •• Građani Republike Hrvatske koji Božić slave 7. siječnja taj dan, islamske vjeroispovijedi u dane Ramazanskog bajrama i Kurban-bajrama, te židovske vjeroispovijedi u dane Roš Hašane i Jom Kipura, imaju pravo na neradni dan

“Kod nas se ni nedjelja ne poštuje!”

Voditelj Udruge ‘Obiteljski centar’ u Zagrebu Marijo Živković, o realizaciji sličnog apela u Hrvatskoj kaže:

SEnD U Austriji nedjeljom ne rade, a subotom imaju skraćeno radno vrijeme. Nema smisla pokušavati kod nas, jer kada bi se nedjelja poštivala, onda bi se moglo dalje razmišljati. No, to ipak treba biti prema mjesnim prilikama i raspoloženjima. Sama ideja je dragocjena, ali kod nas mnogima i ne plaćaju nedjeljni rad. Pa i u Tajlandu i Japanu, gdje je mali broj katolika, nedjeljom se ne radi, a kada se Crkva zalaže za neradnu nedjelju onda nije riječ samo o tome da bi se moglo ići na misu, već je ljudski da se ljudi odmore.

BauMax: Ne bi radili

‘BauMax’ nam je odgovorio da ukoliko bi 8. prosinca bio blagdan u Hrvatskoj, kao što je u Austriji, da bi i oni imali zatvorene prodajne centre, kao što su npr. imali 15. kolovoza. No, kako je 8. prosinca srijeda i normalan radni dan u Hrvatskoj, tako će i njihovi prodajni centri biti otvoreni.

Sever: Trgovcima treba odmora

Krešimir Sever, iz nezavisnih sindikata Hrvatske, na upit da li bi podržali biskupe kada bi uputili takav apel, kazao je kako na to ne može odgovoriti, jer je to stvar dogovora središnjice sindikata.

– Osobno sam mišljenja da je tim ljudima što rade u trgovini potrebno što više odmora. Isto tako, svima je jasan naš stav oko neradne nedjelje, kazao je Sever.

http://www.slobodnadalmacija.hr/Biznis/tabid/69/articleType/ArticleView/articleId/122590/Default.aspx

Komentiraj

Popunite niže tražene podatke ili kliknite na neku od ikona za prijavu:

WordPress.com Logo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš WordPress.com račun. Odjava /  Izmijeni )

Google photo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Google račun. Odjava /  Izmijeni )

Twitter picture

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Twitter račun. Odjava /  Izmijeni )

Facebook slika

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Facebook račun. Odjava /  Izmijeni )

Spajanje na %s