Kleru pada ugled

Seebiz.com.hr

Datum objave: 13.6.2010 | 11:04

ISTRAŽIVANJA

GfK: Nijemci ne vjeruju političarima, menadžerima i novinarima

Autor/izvor: SEEbiz / DW

BERLIN – Redovito godišnje istraživanje o povjerenju Nijemaca u pojedina zanimanja pokazuju: najmanje uvjerljivi su oni koji bi uvjerljivi morali biti zbog samog poziva: novinari i političari. No i kleru pada ugled.

Sudeći po rezultatima istraživanja o povjerenju građana Njemačke u pojedina zanimanja, što ga redovito objavljuje nirnberško Društvo za istraživanje potrošnje (GfK), njemačke majke bi za zeta najradije imale – vatrogasca. Naime na ovogodišnjoj listi zanimanja u koje Nijemci imaju najviše povjerenja, uvjerljivo vode vatrogasci. Dečki sa šmrkom uživaju povjerenje čak 97 posto građana.

http://www.seebiz.eu/hr/makroekonomija/svijet/gfk-nijemci-ne-vjeruju-politicarima%2c-menadzerima-i-novinarima,81461.html


Iza vatrogasaca, s povjerenjem 87 posto ispitanih, slijede liječnici a nakon njih policajci i učitelji koji uživaju povjerenje 86, odnosno 85, posto građana. Time se lista povjerenja poklapa s pokojom dječačkom predodžbom o idealnom zanimanju. Nedostaju još možda piloti i astronauti koji se nisu našli na listi. No na listi su se našli predstavnici klera no na mnogo nižoj poziciji nego prošle godine. Nakon svega onog što se u crkvi i oko nje događalo u posljednje vrijeme, tj. izbijalo na svjetlo dana, ne čudi podatak da je prošle godine povjerenje u predstavnike crkve imalo 72 posto građana. Sada im vjeruje svega nešto više od polovice, njih 55 posto. Utjeha njemačkim svećenicima: u Francuskoj povjerenje u pripadnike njihovog ceha ima samo 33 posto građana.

Bankari i menadžeri su pripadnici još jedne profesionalne skupine kojoj je uvjetovano aktualnim zbivanjima pao indeks povjerenja. No na dnu ljestvice su se našli oni kojima bi uvjerljivost i povjerenje onih kojima se obraćaju, dakle građana, trebalo biti na prvom mjestu. Najmanje povjerenja građani u Njemačkoj imaju u političare. Njima vjeruje samo 14 posto ispitanih. Drugi stup demokracije, novinarstvo, je prošlo nešto malo bolje.

Pripadnicima novinarskog ceha vjeruje svega 42 posto građana. U grupi zanimanja u koja se, kako proizlazi iz ispitivanja, baš i ne može pouzdati su i reklamni stručnjaci koji uživaju povjerenje svega 33 posto ispitanih.

Komentiraj

Popunite niže tražene podatke ili kliknite na neku od ikona za prijavu:

WordPress.com Logo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš WordPress.com račun. Odjava /  Izmijeni )

Google photo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Google račun. Odjava /  Izmijeni )

Twitter picture

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Twitter račun. Odjava /  Izmijeni )

Facebook slika

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Facebook račun. Odjava /  Izmijeni )

Spajanje na %s